Thursday, October 31, 2013

Cinta Dalam Hati

"Awak.. Saya perlukan awak.."

Itu kata-kata dia. Itu suara dia yang aku dengar. Aku tak pasti suara itu antara mimpi atau realiti. Tapi yang pasti ada nada sedih dalam setiap bicaranya. Jam di dinding pukul 4 pagi.

'Kenapa tiba-tiba awak hadir lagi dalam hidup saya? Lebih setahun saya tercari-cari awak. Saya msg awak tapi awak tak pernah balas. Bila saya perlukan awak, awak tak ada. Awak tak pernah ada. Awak tak pernah terangkan kenapa awak buat saya begini. Awak pergi diam2. Tapi saya cuba faham awak. Seribu kali saya akan tetap cuba faham situasi awak. Saya buat diri saya percaya yang awak tak pernah suka saya. Saya buat diri saya percaya awak dah bahagia tanpa saya.. Saya buat diri saya percaya lebih baik saya lepaskan awak pergi.. jangan cari awak lagi.. mungkin awak tak nak saya dalam hidup awak lagi... Tapi kenapa tiba-tiba awak kembali?'

Hati aku cuma mampu bicara sendiri. Aku dah terbiasa. Satu saat aku hampir percaya dia tak akan datang lagi dalam hidup aku. Tapi aku salah. Satu saat aku hampir percaya aku mampu berhenti sayang dia. Tapi aku salah. Rasa itu masih ada. Aku ingat aku kuat. Ternyata aku salah.


"Masa awk msg tu bru angon.."
"dgr je sye msg eh... huhu"
"hmmm"
"cm sedeh je nape?"



Sedih. Sebab aku masih pentingkan dia tapi bagi dia, aku bukan siapa-siapa.
Sedih. Sebab aku masih tunggu dia. Kadang terjaga tengah malam takut dia 'msg'. Takut dia perlukan aku, aku tak dengar. Aku tak ada.
Sedih. Sebab hati masih risaukan dia.. ok tak dia kat sana.
Sedih. Sebab dia tak akan tahu. Dia tak akan faham apa yang aku lalu.

Hari ni dah berapa hari tak dgr dari dia. Hati mula risau. Hati takut dia pergi lagi. Hati takut tak dapat cakap dgn dia lagi. Hati takut kena belajar lepaskan dia pergi. Lagi.

'Mungkin awak tak perlu saya lagi.. tu sebab awak pergi.. kan?'



mungkin ini memang jalan takdirku
 mengagumi tanpa dicintai
 tak mengapa bagiku
 asal kau pun bahagia dalam hidupmu, dalam hidupmu
telah lama kupendam perasaan itu 
menunggu hatimu menyambut diriku
tak mengapa bagiku
mencintaimu pun adalah bahagia untukku, bahagia untukku
 
ku ingin kau tau diriku disini menanti dirimu
meski ku tunggu hingga hujung waktuku 
dan berharap rasa ini kan abadi untuk selamanya

 dan izinkan aku memeluk dirimu kali ini saja 
tuk ucapkan slamat tinggal untuk selamanya 
dan biarkan rasa ini bahagia untuk sekejap saja
cinta dalam hati - ungu


http://i1238.photobucket.com/albums/ff498/courtney96s/anime/bth_1289788496277.jpg

No comments:

Post a Comment